Valborg!

Nu ska jag fira min första valborg. Den kommer att firas hemma hos grannarna Jocke och Elin, Elsa med grillning. Får se om vi går till någon majbrasa beror på hur och när jag sommnar. Mamma och jag ska ta oss en tur till barnenshus idag och titta om vi hittar någon gåstol till mig. Det blir även en lunch med Ronja i Nacka forum om vi hinner.

Igår var jag och mamma och hälsade på gammelmormor vi åt sparrissoppa och våfflor mycket gott. Jag åt mest majskrokar som smälter härligt i munnen.Mkormor sjöng för mig norska roliga visor, som tack fick hon en törn i ansiktet av mig. Mamma tycker jag är lite hårdhänt när jag ska känna i folks ansikten så jag börjar lära mig att man ska klappa fint. Mormor var där också och vi bestämmde att hon ska komma ut till mig på onsdag nästa vecka och hjälpa mamma att putsa fönster. Pappa åker till göteborg och blir borta några dagar nästa vecka.

Ja ledigheten nu i helgen kommer att gå till att umgås lite med folk bla Filippa som bor i huddinge. Sen ska mamma och pappa rensa på berget över oss så altanen kan byggas nästa vecka. Vilet ska blir otroligt skönt att få en altan som jag kan krypa runt på. När det gäller krypa så kommer jag bakåt och inte framåt så då blir alldeles galen när det inte går som jag vill. Tänk på alla igelkottar idag som bor i högarna!!!!!!


/Ellen


Kommentarer
Postat av: syster-yster

Hej du runda goa bebis. Stackars kottar. Jag hade förträngt det och här finns det så många. Ha en bra kväll.

Kram på er

2009-04-30 @ 17:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0