Berra och mormor sjuka.

Ja är det inte det ena så är det det andra brukar man säga. Mormor ligger på sjukhus och har svininfluensan och har svårt att andas eftersom hon har problem med lungorna. Vi får inte åka och hälsa på eftersom hon smittar. Hoppas hon kryar på sig snart och får åka hem till morbror Daniel.

Berra är också sjuk, han har fått något fel på urinvägarna och mamma fick åka akut med honom till djursjukhuset igår. Han har nu fått pencillin och tagit lite prover. Vetrinären frågade om han hade det stressigt hemma? Jag tycker så mycket om Berra och kryper gärna efter honom men mamma och pappa ser alltid till att det är under uppsikt, men visst det kan nog vara lite stressigt för honom. Hoppas även Berra kryar på sig ,vi vill ha våran kisse kvar.


Igår söndag var vi på dopkalas hos lilla Alfred. Han var nästan lika stor som mig =) Hade lite svårt att stanna kvar och titta på när presenterna öppnades eftersom mormor var sjuk och mamma var lite orolig, men god mat och tårta var det och trevligt att träffa släkten.

Allt i livet som är "skitsaker" blir så små när det nära och kära blir sjuka. Man ska inte lägga ner så mycket energi på struntsaker här i livet utan njuta medans man kan och att alla är friska.

Jag stod tydlgen själv igår i ca 20sek. Pappa och jag var hemma själva och jag reste mig mot en möbel och stod kvar utan att hålla i mig. Jippie!!! i lördags var vi hemma hos morfar och den andra mormorn, pappa och morfar lastade ved som vi skulle få och jag röjde loss på golvet inne. Jag badade även i bubbelkaret på kvällen och det var väldigt kul.

Nu håller vi tummar och tår att alla blir friska och är på benen snart igen. Skänker även en tanke åt moster Linda idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0