fullt ös medvetslös

Ja det är det som händer här hemma nu. Det är fram och tillbaka klättra på allt, äta lite skor och så hör man bang då har jag slagit mej och ligger på golvet någonstans. Mamma och pappa är super glada över att jag kryper så bra och är glad men det är ingen rast ingen ro. Just nu när det börjar bli bra med nätterna så börjar nästa problem! Jag har alltid somnat av mig själv i sängen nu i 6mån, mamma och papppa har lagt mig och sagt god natt och gått ut det har fungerat super bra, men det senaste 3 dagarna så har det tagit 1-2 timmar att lägga mig. Vi har provat allt, från att sova 1ggr på dagen till att inte sova så länge, bada, ja allt men inget fungerar.

Mamma är så förbannat trött just nu på att det alltid ska vara något hela tiden som går emot oss. Visserligen är det så att ha barn men ibland hade man önskat att det bara kunde flyta på med mat, sömn och gnäll.
Så fort mamma och pappa lämnar rummet som jag är i gnäller jag, men nu har de lärt sig att stänga av mitt gnäll vilket är tur för annars blir man knäpp. Blääää är mycket just nu.

Hallå, jag kryper..

Men sen är det självklart roligt också. Jag står som bara den nu och kan hålla i mig med en hand bara. I helgen har vi ätit kräftor med grannhuset brevid oss, mycket trevligt. På lördagen hade vi också middagsgäster även det var super trevligt.
Idag har jag och mamma varit hos mormor, hon har fyllt år och vi firade henne. även gammelmormor och besök från Norge var där. Jag fick en hel hög med presenter. Jag tyckte dock att snöret och pappret var roligast. Det jag kan säga nu är, aj aj, mamma, pappa, där, titta.

Imorgon börjar vardagen igen. Pappa ska börja jobba och det känns jättetråkigt för alla oss ,vi som haft det så mysigt hela sommaren. När nu pappa börjar jobba så kommer vi nog att börja träffa dem andra mammorna och barnen igen och då får jag träffa mina kompisar Noel och Ronja igen och det ska bli superkul. 

Står mot bordet och är superglad


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0