Landet

Vi har varit på landet över helgen från torsdag till söndag mycket mysigt. Det som är mindre trevligt är alla myggen, det är så mycket mygg att man inte vet vart man ska ta vägen. Bara man öppnar bildörren i 1sek har man hela bilen full med mygg. Myggspray var bra att ha med sig och kläder som skyddar.

vad har vi gort då? Jo vi har åkt farfars båt till olika öar och ätit lunch och försökt få sol på oss fast man frysit. Jag tyckte det var mysigt att åka båt och pappa vill numera köpa en båt till oss. Mamma är mindre förtjust i att åka båt men tycker väl det är ok. Jag har ätit och sovit super bra på landet, så mycket intryck och roliga saker som händer hela tiden gör att man sover och äter bra. (Mamma har också ätit bra, vilket inte är lika roligt.) Mammas favorit hund var där Bernad, så söt hund och han ville vi ta med oss hem. Jag tyckte Bernad var super mysig och han låg vid mig på altanen och sov medans jag lekte med en boll jag hittade där som var super rolig att krypa efter. Alla kläder jag hade på mig där var bara att slänga när vi kom hem, det var blåbär blandat med skit som inte gick bort i tvätten. Riktigt sommarbarn med skit upp till öronen. Skönt att komma hem och bada och tvätta sig ordentligt.

På kvällarna har jag somnat vid 19 tiden sen har mamma och pappa suttit uppe med farfar och Seija och grannarna Conny coh Monica och pratat ,och farfar är en hejare på att dricka wiskey =) mycket trevligt har det varit men som sagt väldans mycket mygg.

/Ellen







Bernad världdens sötaste hund



Trött efter landet och på väg hem sent lördag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0