Min första tand!

Ja nu har den kommit! Ett litet vitt risgryn syns längst ner och det är min första tand. Bättre sent en aldrig =)
Men det är inte smärtfritt att få tänder vill jag lova. Det gör väldigt ont och snoret rinner och jag bajsar säkert 4ggr om dagen men men vad gör man inte för lite tänder????

Så har vi nätterna och mitt humör som är lite galet just nu. Jag vaknar och skriker på nätterna och är helt otröstlig, så inatt gick pappa upp på övervåningen, och la sig eftersom han ska jobba och måste vara pigg. Mamma gav mig en alvedon och sen tänkte hon tanken på att sätta sig i bilen och åka en sväng men tillsut somnade jag när kl var 02. och vaknade kl 06 och tyckte det var super med morgon. Antingen drömmer jag eller så är det tänderna som gör ont som gör att jag sover oroligt, vi vet inte riktigt men det tär på alla inklusive katten Berra. Jag vill inte heller äta, kläpå mig eller tvätta mig för då skriker jag helt hysteriskt så grannen kom förbi idag och frågade hur jag mådde. Mamma svarade att det är lite upp och ner just nu. vad ska man säga????

Vi tog en tur till Nacka Forum idag, vi skulle köpa överdragsbyxor till mig och doppresent till lilla Alfred som har namnkalas på söndag. När vi står inne på polarn & pyret och vi får hjälp av en tjej att hitta rätt stl så säger expiditen till mamma: jag tror ditt barn håller på att rasa ur vagnen. Japp jag hängde ut från vagnen med en spade i handen och skrek ett glädje skrik som fick hela affären att vända sig om. När vi var inne i bokhandeln hade jag ner en hel hylla med böcker som såg roliga ut. Mamma kände att shopping trippen vart lite väl svettig och vi köpte det vi skulle snabbt och åkte hem.

Ikväll blir det fredagsmys, och för mamma och pappas del är planen att äta räkor och dricka lite vin i lugn och ro efter kl 19 när jag förhoppningsvis sover men det vet amn inte helt säkert just nu.

Kram
SKALBYXOR BABY
Mina nya överdragsbyxor från pop.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte lätt det där med att få sina första tänder.Din mamma var likadan sov oroligt och snuva.Mormor hade sett fram emot att ha dig hos mig nästa helg.Men jag vill inte smitta ner dig gumman.Vi får prata i telefonen tills den här otäcka influensan är över. Älskar dig du är så söt. Mormor

2009-08-21 @ 21:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0