öppna förskolan och rytmik

Idag har äntligen öppna förskolan öppnat. Mamma och jag skulle ta bussen dit som en lite utflykt, men jag somnade i vagnen på väg till bussen och sov när vi kom fram till öppna förskolan så mamma fick väcka mig tyvärr så vi kunde vara med på rytmiken. Det var super mycket barn där idag och jag tyckte det var spännade att titta på alla barnen, men inte mer en att titta. Kommer någon för nära eller tar lite hårt i mig så blir jag super ledsen och kryper upp till mamma.

Rytmiken var desto roligare, jag börjar känna igen låtarna och dansar med. Tanten som spelar gittar är också otroligt spännande och rolig. Vi tog även bussen hem men då var jag vaken och ville inte sova vilket mamma ville, så det slutade med att jag sovit ca 45 min på hela dagen vilket är mycket lite för min del. När vi gick från bussen stannde vi till hos Elsa som kommit hem från dagis och lekte en stund i sandlådan. Jag han att äta några stenar lite sand och en rutten persika under min tid i sandlådan. Mamma hinner inte med det går så fort och helt plötsligt har jag något i munnen.

Helgen har varit super, farmor sov här i lördags för mamma och pappa var inne i stan på 30års fest. Jag sov tydligen hela natten vilket jag inte gjort på ja sisådär 5mån. Mamma tänkte att jag skulle göra det nästa natt med men nej, då ville jag hellre vara vaken från 02-03 och leka vilket inte var så uppskattat. Nu börjar sömnlösa nätterna tära (på speciellt mamma) eftersom hon tar alla vardagar också. Nu på lördag är det fest här hemma och jag ska sova hos morfar så då får mamma och pappa passa på att ta lite sovmorgon. Lär nog bli en sen natt dock!
Söndagen var vi hos Filippa som fyllde två år. Jag åt en bit bulle och for upp och ner i soffan som en studsboll tills krafterna tog slut och vi åkte hem.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0