Julafton

Nu har jag firat min andra jul i livet. Vi firade hemma hos morfar och den andra mormorn med mostrarna: Lina, Frida och Linda. Super mysigt. (Emma kunde tyvärr inte komma till Sverige över julen). Vi åkte dit på fm så jag och morfar kunde gå ut och åka pulka en stund innan kalle började. jag tyckte kalle var sådär men det är en tradition så det måste man se. Nu finns det så mycket bättre barnprogram så risken är att våran generation inte kommer att tycka att kalle är kul.


Efter kalle vart det mat, prinskorvar och köttbullar vart det för min del. Sen var det äntligen dags för julklapparna. Å vad fina saker jag fick. De som mamma tyckte var finast var ett par tofflor jag fick av mostrarna med hajar på. jag tyckte bäst om en hellikopter som jag fick av farfar och Seija. Där var vi dagen innan julafton och firade jul. Det blir många ställen att besöka under julen. Linda och Micke sov hos oss inatt så vi hade lite myskväll igår och idag har de åkt hem, så tråkigt. 

Nu i morgon söndag och fyra dagar framåt ska mamma jobba och pappa vara pappaledig. Mysigt ska det bli att få vara lite med pappa.

   
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0