Julbak

Igår torsdag så var jag hos mormor för mamma skulle till läkaren inne i stan och ville inte ha med mig. Allt gick bra och jag var på ett strålande humör. Mormor och jag diskade, sjöng sånger och åt mellis mysigt! Mamma tog t- banan för första gången på ett år. Herregud det är fullisar och äckliga människor överallt så känslig var mamma inte förut, måste vara efter man fått barn och får en annan syn på saker. Ja allt förändras...

Idag har vi varit och lekt med mina vänner Noel och Felicia. Vi åkte hem till Filicia och hälsade på och lånade hennes leksaker det var super kul. Jag knallar mest runt nu men det blir några riktiga fall rakt ner i backen fortfarande. Felicia hade som en köks ö man kunde springa runt runt och det var nog det roligaste. Mamma tror att jag har lite ont i halsen för jag är väldigt hes och vill inte äta mat och så har det varit några dagar nu, men ingen fara på taket ännu alla är mer eller mindre förkylda.

Jag och mina vänner tittar ut genom fönstret hemma hos Flisan (Felicia)


Vi ska även baka lussebullar idag för jag och mamma åker till Norge nästa fredag och då hinner vi inte. Så typiskt, bara för att vi ska åka bort nästa helg som vi aldrig gör annars händer super mycket saker. Vi har blivit bjudna på luciafika/julmarknad hos några vänner samt att det är luciatåg i kyrkan som jag skulle vara med på och det är hundmässan. Ja så blir det ibland, men det ska bli kul att åka till Norge också och hälsa på alla. Pappa får gå på luciafikat/julmarknad själv på lördagen hos våra vänner.

Helgen blir lugn, mamma och pappa ska handla julklappar i morgon lördag och gå och se: luftslottet som sprängdes, jag ska vara hos farmor under tiden.
Söndag jobbar mamma så jag och pappa ska gå på julmarknad på siggesta gård med fam Widén.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0