Julgran och julbak

I går söndag klädde vi granen, å vad fin den blev. Farmor var här och vi bytte julklappar eftersom vi inte kommer att ses innan jul, sen gjorde vi även knäck och annat julgodis. Jag fick en super fin matstol, puzzel, kläder och en hund man drar efter sig. Tack farmor för alla fina saker. Vi hade en mysig dag fast jag fortfarande är sjuk och hängig. På kvällarna får jag feber och på nätterna är det som värst för att sen vara helt ok på morgonen. Men jag är inte mig själv, orkar inget och är allmänt slö. Så idag bar det av till vårdcentralen och visst var det streptokocker. Så nu är det penicillin framöver i 10dagar men förhoppningsvis blir jag frisk och pigg till julafton.

Våran fina julgran.

Helgen har varit lugn eftersom jag varit sjuk. I fredags möttes mamma och pappa i Forum och handlade lite julklappar men det vart inte så mycket som vart köpt eftersom jag inte var riktigt hundra och inte ville vara med på noterna. Mamma får åka iväg själv idag eller i morgon och inhandla det sista. Alltid lyckas man att vara ute i sista sekunden fast vi började i tid. Lördagen var jag och pappa hemma för mamma jobbade. Morfar kom förbi och lekte en stund, det var kul men jag orkade inte lika mycket som vanligt såklart.

Tänk att vi får en vit jul, men herregud vad snö det kommit. Det ser ut som vi bor i sälen eller något annat ställe som har mycket snö. Igår följde vi med farmor till bussen och mamma kom på sig själv att titta upp för att se efter liftarna eller skidbacken som lyser upp i mörkret, men kom på att: gud vi är ju hemma på värmdö och inte i alperna. Men det är verkligen den känslan man får, att man är iväg på en skidresa eller något med all denna snö och kyla. Men mysigt är det!

Jag är en dj, (en febrig dj)

Kram

Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Hoppas Ellen får bli frisk nu med penicillinet så ni kan ha en riktigt mysig jul!



Kramar från oss

2009-12-21 @ 19:21:41
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0