Norge besök

Ja nu har jag och mamma varit i Norge. Vilken upplevelse att flyga, det var super kul och jag skötte mig exemplariskt. Under själva flygningen satt vi och läste en bok och åt lite banan och tittade ut på molnen sen var det dags att landa. Mamma tyckte dock att det var lite tuffare en vad hon trodde att resa själv med barn. Vi fick inte ha vagnen med oss till gaten vilket innebar att mamma fick bära mig och väskor samt jackor vilket var jäv...ligt jobbigt. De som erbjöds sig att hjälpa till var unga killar, men de äldre människorna de skiter fullständigt i en, de ska bara fram först. När vi landa i Oslo och står och väntar på väskor och vagn så ser vi att våra saker kommer utspridda på väskbandet, ja självklart så har påsen som vagnen låg i och lite annat gått sönder och de ligger över hela bandet. Mendans mamma jagar saker springer jag iväg och försvinner in i taxfreen. Ja det var faktiskt lite kaos och jag tror inte vi kommer att åka utan pappa så många gånger till.

Jag läser bok på planet.


Helgen har varit bra men mycket folk som vill hinna träffa oss. Vi har varit som mest 12personer i ett och samma rum. 6barn och 6vuxna så ljudvolymen var rätt hög vissa gånger. Jag har tyckt att det varit sådär och har helst bara velat vara i mammas knä och titta på alla. Så fort jag och mamma har varit själva så har jag börjat prata och skratta och varit mitt vanliga jag, men jag har tyckt att det varit för intensiv helg och mest varit trött från resan på fredagen. När vi åker nästa gång så stannar vi nog längre och inte bara över en helg. Pappa har varit hemma och vaktat Berra, vi har saknat honom och han oss.

Veckan blir det till att förbereda inför julen. Handla fler julklappar, köpa gran, och göra julgodis med farmor på lördag. Pappa är på julbord med jobbet ikväll och mamma ska iväg i morgon, så hur vi ska hinna allt blir mycket intressant men det löser sig.

               
Kram

Kommentarer
Postat av: Julia og Silje

Hei Ellen!

Så tøff du og mamma er som flyr! Ser ut som du hadde det kult iallefall.

Vi håper alt er bra med dere, og sender en førjulskram.

2009-12-16 @ 11:57:41
Postat av: Malin

Tackar tackar, ja det var lite vågat men det gick bra, men som sagt inte så många fler gånger själv inte.

2009-12-17 @ 12:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0