Pulka

Nu i veckan jobbar mamma och jag är hemma med pappa. Både pappa och jag tycker det är super mysigt. Vi har träffat min kompis Elsa och åkt pulka varje dag. Igår var vi hemma hos Elsa på fm och lekte sen kom Elsa över till mig på em och vi lekte!, hela vardagsrummet såg ut som ett bombnedslag och vi som hade haft städerskan här hela dagen. Men har man kul så har man. Idag tog vi med oss varmchoklad och smörgås till pulkabacken och jag gick nästan hela vägen hem eftersom jag abslolut inte vill sitta i pulkan. Mamma kom hem efter jobbet och gjorde pannkakor och korvstroganoff och jag åt som bara den.


Vi fikar med munkar och saft, gott!

Ikväll blir det tidigt för hela familjen speciellt mamma som inte är van att jobba och bara sovit 5 timmar inatt eftersom jag vakande och var ledsen vid halv fem i morse och sen somande jag om när mamma skulle gå upp vid halv sex. Men det är nog bara att gilla läget och tänka på att man får sova i ett annat liv så går det rätt bra. Pappa var också tvungen att gå upp vid sextiden eftersom bilen inte ville starta och mamma behövde hjälp och assistans för att få ut hennes bil ur garaget och ta den till jobbet istället. Jäkla skit volvo, nu vill vi ha vår nya bil. Snart är det nyårsafton och den kommer att firas hemma hos goda vänner.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0