Sång i kyrkan

Idag på öppna förskolan var det sångsamling i stora kyrkan. å vad kul jag tycker att det är. klappar händer och sjunger med är det jag tycker bäst om. Efter lunchen tänkte mamma att jag var super trött och skulle packa ihop för att åka hem men jag hade andra planer. Jag gick runt överallt och hälsade på andra barnen och ville inte gå hem. Nu om mamma säger: Ellen nu sak vi gå hem eller nu ska vi vila, då sticker jag. Antingen kryper jag allt vad jag kan eller så springer jag ifrån mamma och blir galen när hon tar upp mig och skriker rakt ut med min fina stämma som skär i öronen på folk. 1,5tim tog det innan jag ville sova min vila på dagen.

I helgen har moster Linda och Micke varit på besök. Vi har lekt och sen har vi haft lite vänner över på middag på lördagen, trevligt! Mamma och moster var på horse show hela söndagen så jag och pappa, Micke var hos morfar en sväng sen åkte vi hem och tittade på fotboll och åt pizza.

Igår var jag och mamma hos mormor, hon är sjukskriven igen och är rätt dålig så vi var där och piggade upp henne med att dra ut allt i skåpen och röja runt. Mormor ska passa mig över lunch när mamma ska till doktorn på torsdag så slipper jag följa med och störa. Mamma ska ta t banan in till stan då som hon inte gjort på väldigt länge. Herregud vilka lantisar vi är....

Ja veckan blir nog full av lek och bus och lite gnäll, och med det menas det att hänga vid mammas ben och gnälla. Mamma ska jobba onsdag och söndag, då blir det jag och pappa som får leka.
Vi hade önskat att pappa kunde ta över hemma nu men det går tyvärr inte, så är det när försäkringskassan inte täcker upp till full lön. Man har ju sina räkningar att betala och det är något som måste göras vi kan ju inte flytta för att pappa ska vara hemma med mig. Pappa ska ta inskolningen med mig i maj och sen vara hemma över sommaren när förskolan har stängt. Det blir mysigt.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0