Sjukstuga

Jaha då var det sjukstuga här hemma igen, suck! Jag har fått ögoninflammation, feber, hosta, snor som rinner. Natten har varit mycket spännande och sömnlös. Jag gick och la mig 19.30 men vaknade  redan vid 21 och var super ledsen. I med mer alvedon och näsdroppar och sen somnade jag på soffan men mamma och pappa. Vid 22 vaknade jag igen samma visa, ledsen och snorig. Då bestämmde vi att jag och pappa skulle sova tillsammans sen skulle mamma lösa av på morgonen. Så blev det, vid 05.30 bytte mamma och pappa plats så pappa fick några timmars sammanhängade sömn i kroppen. Jag tyckte det var morgon kl 06 så då var det bara att kliva upp och ge hostmedicin och näsdroppar. Phu! ja alla är vi trötta idag, men mamma ska jobba kväll på sös så för hennes del blir det många koppar kaffe för att överleva kvällen. Tur att vi är ett team när jag är sjuk så man kan turas om att sova och torka snor, spyor ja vad det nu må vara. Annars blir det nog tufft.

I morgon hoppas vi att jag är så pass pigg och kry att jag kan följa med och köpa en gran i alla fall. Vi får väl se om farmor vill komma och göra oss sällskap fast det är sjukstuga.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0