snö

å vad det har kommit snö. Vi har varit ute varje dag och åkt pulka, jag tycker det är sådär kul. Det är även super svårt att gå i snön jag rammlar hela tiden. Mamma och pappa skottar och skottar men det bara väller ner mer snö så bilarna kommer knappt ut. Vår uppfart är inte så liten så det tar några timmar att skotta bort all snö. Hoppas hoppas vi får en vit jul det vore bara för bra för att vara sant.



Igår var vi i Nacka Forum och handlade lite julklappar och åt en lunch med mostrarna Frida och Lina. Lunchen vart inte så lugn utan när jag ätit klart så ville jag springa runt och då är det bara för mamma att hänga efter annars är jag snart borta. Som tur var somnade jag i vagnen efter lunchen så mamma kunde handla lite i lugn och ro. När jag vaknade var det full rulle igen och jag rev ner alla kläder inne på H&M så efter det tog vi bilen och åkte hem. Mamma hade var på julbord på tisdagen och var väldigt trött, men det har man inte tid att vara när man har mig.

I helgen ska mamma jobba sen kommer farmor på söndag och då ska vi klä granen och göra lite julgodis det blir mysigt. Nu får vi bara se till att bli friska från snoret som rinner hela tiden på någon av oss i familjen. Just nu är det min tur igen, suck!

Dagarna blir lite långa nu när öpnnaförskolan inte är öppen så det blir att pyssla och leka hemma. Jag har även fått en ny favorit sak och det är att titta på telitubbis på tv. Det är både bra och dåligt tycker mamma och pappa. Det bra är att jag sitter som ett ljus i ca 15min så då kan mamma ta en dusch eller göra något annat under tiden utan att jag är med. Det sämre är att jag vill helst titta hela tiden och det måste finnas lite regler när det gäller tvn, och inte sitta och titta hela dagarna.

Kram

Nu kan jag ha toffsar i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0