spruta

Fy idag var dagen då jag skulle ta vaccin spruta. 1års sprutan som var två sprutor, ett i varje ben. Jag var super duktig men vart väldigt ledsen. Sköterskan visade först på dockan hur man gjorde sen fick jag mina sprutor. När vi kom hem blev det en välling lunch sen vila. I morse vaknade jag tidigt men mamma var så trött så hon somnade om och vaknade inte fören 08.00 helt förvirrad. Bilen skulle till besiktning kl 09 så det var bara att sätta fart. Men när jag skulle dricka min morgonvällning så spydde jag över hela soffan och lite till så det vart pappa som fick ta mammas bil till besiktningen och sen ha den över dan på jobbet. Tur att vi har pappa. Vi sattsade på att ta oss till bvc för vaccin istället.

Jag är nog inte magsjuk utan satte i halsen när jag drack vällingen, men som ni vet har jag helt sjuka kräk reflexer så när jag spyr då spyr jag. Bara att vänta och se om jag blir magsjuk eller vad det nu är. Vi ska ju till Norge på fredag så vi hoppas att vi ska hålla oss friska så vi kan åka.

Dagen blir nog väldigt lugn med en promenad ner till konsum på sin höjd. Tråkigt väder är det så det blir en tur i åkpåsen i vagnen. Nästa år blir det nog en resa i november till solen för de här blir man deppig av. Eller om man åker och får se lite snö någonstans är också ett alternativ.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0