Midsommar och bus!


Nu har jag firat min första midsommar, det var super mysigt. Vi var ute på siggesta gård och tittade på midsommarstången och hästarna, sen åkte vi hem till Elsa min kompis och firade hela dagen med sill och god mat. Mamma knöt en krans till mig som jag hade en kvart sen var den trasig. Hos Elsa var även en annan flicka som hette Maja och vi lekte hela dagen. Jag blir galen och förbannad att jag inte kan förflytta mig och springa efter de andra barnen, då skriker jag rakt ut och blir rätt gnällig. Mamma längtar efter att jag kan börja krypa så jag kan ta mig dit jag vill. 


Jag och pappa på siggesta gård.

idag har jag mamma och Elsa varit i parken och gungat hela dagen i solen. Mamma är var rätt trött efter gårdagen så vi satt mest stilla i sandlådan. Jag är 7mån och Elsa 1år och 7mån men endå så bestämmer jag över henne. Om hon går till ett annat rum så skriker jag rakt ut och ropar på henne tills hon kommer tillbaka. Jag skiner även upp som en sol när jag ser Elsa, det är så roligt att leka med andra barn just nu.
Jag skulle försöka äta ett kex idag eftersom Elsa fick ett så ville jag också ha, men det slutade med en spya på golvet eftersom jag fick en bit i halsen. Det är inte min grej med bitar. mamma blir väldigt orolig när det händer för det ser ut som jag ska kvävas och blir helt blå på läpparna, men nu är det inte långt tills vi ska kolla halsen hos doktorn igen.

I morgon ska jag och mamma plantera blommor till nya altanen.

En krans som snart gjort sitt.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0