Bebisträff och läkarbesök onsdag 25/3

Idag var vi på läkarbesök på nacka sjukhus. Jag har varit så mycket förkyld så det var bäst att kolla upp det ,men det såg ut att inte vara någon fara. Men fick i alla fall en telefontid om 6 veckor som uppföljning. Läkaren trodde först att jag kunde ha förkylningsastma men det sa mamma nej till. Jag tänker inte ta något kortison i onödan inte....

Idag ska vi hem till Therese och Noel på fika på em, det ska bli trevligt att få lite sällskap.
Igår var det bebis träff hemma hos Meja och Emma, vi gick först en promenad i en vagn som mamma köpt på blocket för 500kr som jag ska ha på våran resa som vi ska på snart. Mamma vill inte ta med sig min 10.000kr vagn eftersom det finns risk att den går sönder på flyget. Så igår skulle vi prova den nya vagnen som är väldigt ful, men faktum är att jag tyckte bättre om att åka i den en i min fina vagn. Mamma blev lite lätt frustrerad över det och funderar på att sälja min vagn och köpa en emmljunga som är liknande den 500kr vagnen vi har nu. Ja det tål att tänkas på lite.....

Jag sovandes i den nya fula vagnen.

Igår kväll så skulle mamma iväg och träna och jag skulle vara hemma med pappa på KVÄLLEN. Men nej det gick inte som vanligt, mamma fick komma hem och ta över och lägga mig. Jag skrek så mycket när mamma åkte så jag kräktes. Så idag tror jag mamma har gråtit mer en vad jag gjort över detta. Det är nog lite jobbigt för hela familjen att jag håller på sähär. Tänk att alla människor ska ha så bra råd vad man ska och inte ska göra hela tiden med mig. Jag vet att mamma försöker i alla fall att vara den bästa mamman hon kan för mig, fast det är tungt ibland.

de här snödropparna hittde vi utanför Noels hus. Lite vår är det nog i alla fall.

Kram

Kommentarer
Postat av: Sussie och Ronja

Du är en superbra mammis...det vet du!! KRAM

2009-03-25 @ 16:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0