förberedelser inför 1års kalas

Nu är vi i full gång med förberedelserna inför kalaset på söndag. I morgon ska jag och mamma åka och köpa alla grejer som hör till ett kalas. Det ska bli så kul att få ha sitt första riktiga kalas.

Lördagen kommer att gå till att baka massor av muffins och kakor, mums! Mamma ska även åka och hämta min present som kommit på posten, en gungzebra mycket fin färggrann sak. Hoppas bara pappa kan montera den tills på tisdag då jag faktiskt fyller år. Han såg lite skeptiskt ut när mamma frågade om jag skulle få presenten i kartongen eller om vi skulle montera den först??? Annars får mamma försöka montera ihop den, mycket kvinnligt.

Idag var vi på öppna förskolan och fotograferade oss, jag bjöd dock inte på ett endaste leende så vi får se hur bilderna vart. perfekt juklapp annars hade mamma tänkt ,men men jag blir nog väldigt söt i alla fall. Mamma har ett kort när hon var liten från dagis där hon är helt gravallvarlig och det är super sött så det blir nog bra. På öppna förskolan var det 40barn idag så vi tog bara kortet och åkte hem för jag tyckte inte det var kul med så mycket barn, ville bara sitta hos mamma hela tiden och då är poängen borta med hela grejen att avra där. När vi kom hem sov jag i 2timmar och sen gick jag och pappa över till Elsa och lekte medans mamma var på återbesök hos läkaren.

Året som gått har verkligen gått fort, det jag kan nu är: peka vart mitt huvud är om man frågar, vart lampan är, säga mamma och pappa, Berra, tack, hej. Stå själv en stund, förstår om man säger att jag ska hämta kaninen ja och mycket mer.
Tänk att för ett år sen så låg jag i mammas mage och mamma trodde hon skulle spricka för magen var så stor.

Mamma skriver:
Ellen!, året som gått har verkligen varit helt fantastiskt så mycket glädje och kärlek du ger oss varje dag går inte att beskriva i ord. Leendet man får varje morgon vare sig kl är 05 eller 08 är helt underbart och helt plötsligt är det värt att gå upp för att få vara med dig. Jag har lärt mig under året som gått med dig hur det är att vara mamma till den underbaraste lille tjej man kan tänka sig. Vissa dagar är tyngre en andra då sömnbristen träder fram och man vill inget hellre en att sova hela dagen eller när du gråter och bara vill bli buren och jag inte ens kan gå på toaletten själv, men allt detta är det värt för att få vara mamma till dig.
Jag har även lärt mig vilka människor som står oss nära och vad familjen betyder mycket. Jag vill finnas för dig när du är ledsen, glad eller arg eller bara vill krypa upp i en varm famn och mysa.
Vi älskar dig Ellen du är det bästa som hänt oss.
/Mamma och Pappa.

pappa och jag den 10 nov 2008.

Den 5 nov 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0