Jag kan gå!

Ja ni läser rätt. Jag kan gå nu, poletten trillade ner och jag förstår hur man ska göra =)
Idag gick jag från köket till vardagsrummet helt själv. Mamma och pappa är så stolta över mig. Tänk att lilla jag kan gå. Fast det kommer nog  att ta ett tag innan jag förerdrar att gå famför att krypa eftersom jag kryper mycket fortare. Jag går dock lite för fort så det blir några riktiga fall rakt ner i golvet, men det är den hårda skolan man får gå.




Idag har jag och mamma haft en riktig hemmadag, städat och fixat hemma har det mest blivit. På fm gick vi ut en sväng men jag tyckte det var skittråkigt och stod på samma ställe på gatan i 10min. Vi hade tagit med gåvagnen ut men det var inte heller så kul. Vädret gör inte saken bättre regn regn och åter regn. Det känns som man är i ett växthus hela tiden där det är blött, det här fina regnet som bara tränger sig in i kläderna och gör en blöt fy säger jag bara. Elsa och lilla Stina kom över på em en stund och lekte, men jag och Elsa blev mest ovänner om alla saker. Jag vill helst ha samma sak som Elsa och det är inte så populärt och det blir lätt lite bråk då. Stina är någon jag tycker är mycket intressant och gärna vill ta och känna på. Mamma är lite rädd att jag tror att det är en docka och inte är så försiktig med henne, så det blir att titta på avstånd en så länge.

Mamma skulle hålla i Stina en stund medans Elsas mamma skulle hjälpa Elsa på med kläderna när det skulle gå hem, men jag vart otroligt svartsjuk och krokodiltårarna rullade ner från kinderna. Nej att mamma håller i någon annan det är inte ok enligt mig.

Kommentarer
Postat av: moster frida

Du är så duktig min lilla snullunge!

2009-11-24 @ 08:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0