pappa fri helg

I helgen har jag och mamma varit själva. Pappa har vairt i London på riktig fotbollsresa med vänner. Jag och mamma har lekt och besökt vänner och familj. I fredags när jag skulle gå och lägga mig gick samtidigt vår tv sönder. Mamma vart lite lätt desperat och ringde canal digtal och skrek att tv hade gått sönder och att hon ville se idol. Flickan i luren på andra sidan hörde nog hur despreat mamma lät samt att jag gallskrek i bakrunden så det hördes nog ingenting av vad mamma sa. Tvn började i alla fall fungera efter 30 min, men mamma insåg hur viktigt det är med den egna tiden på kvällen och hur desperat man kan bli bara för en tv går sönder.....
 är man småbarns förälder så är man.

På lördagen åkte vi till Linda, Olof och Filippa i huddinge och åt en god lunch. Jag och Filippa lekte och mamam fick lite vuxentid med Linda mycket trevligt. Efter det åkte vi hem till morfar, å vad kul det är att vara där. Där åt vi middag och sen åkte vi till kyrkogården och tände lite ljus för dem som inte finns i livet längre.

Söndag skulle pappa komma hem på em men han ringde och berättade att allt var försenat och kom inte hem fören på kvällen. Så vi åkte till gammelmormor och hälsa på en snabbis det var mycket uppskattat.

Idag har vi lekt med Noel hemma och sen har vi tagit en promenad i blåsten, lugn och skön dag. Ikväll blir det träning för mamma och jag och pappa får leka lite.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0