pappas födelsedag

I onsadgs åkte vi till vårdcentralen för att se att det inte var något i öronen på mig. Jag har haft feber till och från i en vecka och tar mig mot ena örat så då kändes det som att det var lika bra att kolla. Men det var inget så det är nog bara en vanlig förkylning. Jag har varit rätt skonad mot sjukdommar mitt första år. Tror det var första gången som jag hade feber nu i veckan. Men fler lär det väl bli när jag börjar på förskolan i maj....

äter russin på vårdcentralen



Veckan har faktiskt varit lugn och vi har varit hemma mest eftersom jag inte varit riktigt på topp. Men idag Fredag var vi nere vid sjöliden och sjöng, jag tyckte det var så kul och verkligen gick runt och rammlade och skrattade högt. Märks att det var länge sen jag träffade barn. Nu när man sjunger de sånger vi sjunger på sången gör jag rörelser till, väldigt rolig ser det ut. Mamma och pappa kan skratta länge.

Igår försökte vi få till ett julkort. Jag skulle ha en tomteluva på mig och sitta i sängen och le lite tänkte mamma och pappa men nej. Det tog 1 timma för att få ett kort som man såg hela mig på och inte bara ena kinden eller rumpan eler någon annan kroppsdel. Tomteluvan fick heller inte sitta kvar så ja julkorten blir väldigt speciella iår.

Idag kommer moster Linda och Micke. De ringde från nynäsvägen och sa att deras hjul på bilen hade låssnat och att de hade blivit bärgade till en verkstad. Ja vi får se när de anländer hit till värmdö. Stackars ny bil och allt. Lite typiskt familjen Skoglund kan vi nog alla känna, eller?
Pappa fyller år idag, hurra! Jag och mamma sjöng för honom i morse och han fick en bulle med ett ljus i och en kopp kaffe på sängen, och självklart paket. Jag tyckte nog kartongerna till paketen var roligast. Pappa fick en plånbok och ett par träningsbyxor och en vattenflaska.

Kram

ett smakprov på ett försök till julkort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0