shopping

Idag har jag mamma och pappa varit och shoppat på em/ kvällen. Först åkte vi till orminge för att titta på en bilbarnstol på familjetorget (en barnaffär), sen åkte vi vidare till barnenshus och där hittade vi den bilstolen som vi ville ha för 1500kr perfekt! 1000kr billigare en vad vi hade räknat med. Det vart även ett nytt spjälsängsskydd eftersom jag fastnat med fötterna mellan spjälorna på natten när jag sover (eller inte sover). Faktiskt har nätterna blivit bättre nu när jag bara vilar en gång om dagen, så vi hoppas det förblir så.
Jag fick även ett par nya vinterskor, super fina röda med ull i. Dock väldans dyra men bra enligt damen i butiken, dem var i strl 21 så jag ser numera ut som ett L  när jag står upp men det var tydligen den strl jag skulle ha eftersom jag ska ha dem några månader. Sen åt vi även en middag ute, jag åt allt från oliver till ris med kyckling, super gott!

Det blir mycket öppna förskolan nu när det regnar nästan varje dag, men man blir lite irriterad när barn som har grönt snor och hosta springer runt och nyser och hostar på alla andra barn som inte är snoriga, grrrrrr. inte konstigt att influensor och allt sprids som löv efter vinden. På onsdagar har jag börjat i en grupp med 8barn som kyrkan håller i. Vi är där mellan 9-11 då vi leker i ett stort lekrum, sjunger och målar med fingerfärg och mycket mer. Nu i onsdags så gjorde jag min fot i gips, den kommer nog bli super fin. Det är bra för mig att det är samma barn varje vecka så jag kan bli lite tuffare och våga mig bort från mamma.

I morgon blir det sångstund på morgonen och sen hoppas vi kunna vara ute och gunga lite utanför sjöliden. Jag skulle önska att det fanns lite lekparker här men det finns inte en enda, så det blir att vara ute på tomten och det är inte alltid så kul.

/Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0