besök på mammas jobb

Idag har vi besökt mammas jobb. Vi åkte dit så vi skulle äta lunch där, men det fanns ingen barnstol så jag fick sitta i mammas knä att äta. Det gick sådär kan vi väl säga. Mamma köpte en räksmörgås och en kaffe. Kaffen blev kall och mamma fick i sig halva mackan. Jag ville heller krypa runt på golvet och dra alla kostymmän i byxorna, vilket inte uppskattades av alla.... Jag hittade även en dörr som var öppen och smet snabbt in där och det var en pågående konferans som jag kom in till. Mamma var så klart helt svettig efter besöket idag. Mammas kollegor och chef ville nog att mamma skulle börja jobba idag helst men vad gör man när jag inte får dagisplats fören tidigast maj??? Fast jag menar 1.5år är inte så sent att börja på dagis. Herregud jag måste kunna gå och förstå lite i alla fall innan jag börjar på dagis eller (förskolan som det faktiskt heter.)

Mamma ringde till förskolan själv idag och frågade hur det ser ut med platser och hon chefen där sa bara att hon kände igen namnet Skoglund och att de skulle ta in 10 barn till maj och hon trodde vi skulle få en plats då. Vi håller tummarna och tårna. Kommunen säger att vi ska vara glada om vi får en plats i augusti 2010, vem ska passa mig då???? Ja på något sätt löser sig det. Blir väl dagmamma annars.

I em kommer Noel förbi en sväng och sen ska mamma iväg till en kompis ikväll så jag och pappa blir själva. Och på fredag kommer mamma och pappa åka till Trosa och ta in på hotell och spa över natten. Som tur är kunde Lena ta ledigt på fredagen från jobbet så mamma och pappa kunde åka eftersom de måste åka på fredag på dagen dit. Allt annat var fullt så det var tur att det gick att lösa. Mamma och pappa har då varit ett par i 5år och det ska firas lite. Jag får fira det hemma hos morfar, men det blir kul.

Kram


Jag kör Noel i gåvagnen


Kommentarer
Postat av: syster-yster

God morgon världens sötaste bebis. Det där med förskolan och INTE dagis är viktigt. Fråga moster Frida:-)Kram och kärlek

2009-10-21 @ 07:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0