Glass och Ikea

I onsdags var jag och mamma på Ikea. Det gick faktiskt bra och jag tyckte det var rätt ok. När vi skulle betala alla grejer fick jag ett litet utbrott och vred mig ur selet i vagnen (hur man nu kan lyckas med det?) Mamma hörde då att det var några som pratade om att alla åldrar har sin charm eller icke charm. Ja undra vem de syftade på?????
När vi var klara köpte jag och mamma en mjukglass som vi mumsade i oss innan vi åkte hem.

Jag och mamma äter lunch på ikea.

Torsdagen vart det öppnaförskolan en stund på fm, men jag var lite förkyld så vi gick bara på sången sen åkte vi hem och åt lunch och sov middag. Vid 14 kom pappa hem och mamma åkte och jobbade på sös. Jag och pappa hade en mysig kväll. Det roliga eller mindre roliga är att när jag är med pappa så är jag en ängel och gnäller ingenting om dagarna. Mamma känner sig lite matt över det eftersom så är det inte när jag och mamma hänger på dagarna, då gnälls det gärna från morgon till kväll.

Fredag vart en dag till vårdcentralen i gustavsberg. Vi tog bussen dit, å vad kul det var att åka bussen, jag stirrade på en tjej som satt bakom oss tills hon sa att hon kände sig lite utstirrad. Sen kom pappa hem och det vart storhandling och fredagsmys med hemmagjord pizza och idol. Jag somnade och missade det sista med pizzan och idol.

LÖrdag jobbade mamma till 15 och jag och pappa hade en dag inne eftersom det regnade hela dagen. Vi lekte så mycket så när kl var 13 så somnade jag som en stock. När mamma kom hem lagade hon min favorit rätt korvstroganoff och sen lekte vi och tvättade hela em. När kvällen kom ville jag inte sova, suck! Så tillslut fick mamma nog och la mig i min säng och så fick jag skrika ett tag. Allt slutade med att mamma grät, jag var helt förstörd och skrek så mycket så jag nästa kräktes. Mamma och pappas mat vart kall och det vart middag för dem kl 20.30. Hoppas verkligen att det kommer gå över snart min min sömn, eller att vi kan få lite hjälp vad vi ska göra för alla här hemma är som vrak just nu. I helgen har mamma fått sova på övervåningen och jag har sovit i min säng inne hos pappa. Jag har vaknat från 4 till 6 ggr på natten och varit ledsen men det har gått att söva om mig i alla fall.

Idag söndag kommer morfar och Lena och ska hjälpa oss att elda upp massor av träd och buskar som ligger på vår tomt. Man får elda nu denna helg och då tänkte vi passa på, så slipper det bli så många vändor till tippen. Mamma tänkte göra en fisksoppa till midddag. Morfar har även köpt gummistövlar till alla på Ica maxi så vi  inte ska bli blöta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0