härligt höstväder

Vilka härliga dagar vi haft med rikigt bra höstväder. Ja vi får blicka tillbaka lite vad som hänt nu eftersom vi inte skrivit på ett tag. I torsdags var jag och mamma och hälsade på gammelmormor och åt en lunch det var super gott och mysigt. Stackars gammelmormor som måste städa hela hennes lägenhet när jag ätit kex överallt.


jag äter kex hos gammelmormor.


Fredag så åkte mamma till åland med massa tjejkompisar och pappa kom hem och tog över på em. Jag och pappa hade det super mysigt i helgen, vi var ute och lekte massor och sen åkte vi och hämtade mamma vid båten. Å vad glad jag blev när mamma kom hem, nu vill jag helst sitta fast med henne. Vilket är rätt jobbigt för mamma men vad gör man inte för sin älskade lilla bebis.

Söndag, kanlebullensdag! Så det vart att äta kanelbullar som morfar och den "andra mormorn" kom med vid lunch, super gott. Mamma och jag skulle åkt till mormor på em eftersom pappa hade en kompis över och tittade på fotboll men mamma kände sig inte helt bra. Vi får vänta till nästa helg att träffa mormor då hon kommer och ska sova hos oss. Mysigt! Mamma lagade en höstgryta som kokade i 3timmar och den vart super god. Så mysigt att ha hela famlijen hemma. Jag har nu lärt mig följande saker: Jag kan ropa på Berra, vilket jag gör hela tiden (stackars katt), mamma, kan jag säga. jag förstår när mamma säger "spotta ut" om jag har något i munnen, vilket ser mycket lustigt ut =)
Gå är något jag övar på, men jag är lite feg när det gäller det och vågar inte riktigt. och eftersom jag är en riktig fena på att krypa och snabb som jag är så väljer jag självklart det framför att gå. Mamma var sen med att gå så jag blir säkert det med.

Idag vart det öppnaförskolan med sång och lek. Men jag ville helst sitta hos mamma idag och inte leka med det andra barnen så mycket. Hmmm skumt, jag brukar krypa iväg och leka men inte idag. Jag har fått en tand till nere så nu har jag två tänder. Idag har även min kompis Elsa fått en lilla syster, vi säger grattis och längtar tills vi får hälsa på dem. 

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0