helgen

Veckan som var har pappa varit hemma med mig sen onsdagen eftersom mamma blev opererad. Vi gick till öppna förskolan på torsdagen och sjöng och lekte med barnen. Alla tycket jag var sjukt lik min pappa nu när det såg honom och inte bara mamma. Fredagen åkte vi till morfar och den "andra mormorn" och åt en super god middag och tittade på idol. Skönt att komma hemifrån och få god mat eftersom pappa slet hund här hemma med sjuk mamma och mig så var det skönt för alla.



Lördagen jobbade mamma på sös så jag var hemma med pappa. Mormor kom och sov över hos oss eftersom pappa var iväg hos vänner och sov borta den natten. Jag fick en super fin bok av mormor, som handlar om sången:"var bor du lilla råtta" så den sjöng vi om och om igen. Söndagen vart det storhandla i sickla. Mamma var lite nervös över att jag inte tycker det är så kul att vara med och handla och jag får lätt ett utbrott, men det gick bra. Vi köpte en tapet till vardagsrummet och i den affären fick jag krypa runt fritt så det var min räddning. Det vart en super häftig tapet med massor av ränder med färger som ska tapetseras vågrätt, stackars Gösta=)

Mitt nya ord är NEJ och det använder jag hela tiden. Mamma är helt förundrad över hur en liten person på 11mån (för det vart jag i lördags) kan ha en sån jäkla vilja. Får inte jag som jag vill, vilket jag absolut inte alltid får så slänger jag mig på golvet och skriker. Vilket inte alltid är så kul. Vi har slagit vad här hemma när vi tror att jag kommer att gå. mammas gissning är i januari, pappas är till jul, och min är så småningom. Pappa och jag övar som bara den på att stå och gå men jag vågar inte riktig ännu att släppa taget och stå själv.

I veckan blir det öppna förskolan, bvc och en sväng till ikea. Mamma ska fixa lite i mitt rum så det blir ett mysigt barnrum.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0