sova borta

I fredags sov jag hos morfar och den andra mormorn för mamma och pappa var i Trosa på spa över natten. Jag hade det super kul så när mamma och pappa kom och skulle hämta mig på lördagen så brydde jag mig nästan inte. Jag har bakat chokladbollar med morfar och sen har jag och moster Frida lekt.
Men nu dessa dagar har jag tagit igen tiden som jag förlorade med mamma och pappa när de var borta. Idag har mamma inte kunnat sätta ner mig på golvet utan att jag blivit ledsen och velat komma upp igen. Men sådana dar måste man ha ibland då man bara myser och läser lite böcker och kramas. Nu står jag själv, det släppte från en dag till en annan, dock fortfarande lite rädd men det går framåt. När jag går så glömmer jag att böja på benen så det ser ut som två styltor. =)


Böcker är något jag tycker om just nu, jag går och hämtar en bok för att sedan ge till den närmsta person som kan läsa för mig, men det ska gå fort när man läser annars tröttnar jag. Mitt humör är som en beriodalbana upp och ner. När jag blir arg blir jag vansinnig och när jag är glad är jag super glad. Något jag tycker om också är att riva ur alla lådor och skåp i köket, mamma orkar inte städa längre efter mig. Idag kände mamma sig som en riktig dunder morsa, hon lagade mat samtidigt som hon skar sig i fingret och jag bajsade, för att sen stressa iväg till ett träningspass.

I morgon ska vi till mormor på lunch hon har semester och då passar vi på att umgås, det är svårt att hinna med på vanliga veckodagar. Veckan som kommer har vi faktiskt inga planer förutom att pappa åker till England på fredag med jobbet och blir borta över helgen. Vi får fira halloween själva jag och mamma.

en bild på mamma och pappa

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0