äppelkaka

Idag var jag och mamma hemma. Jag sov till 07.30 vilken lyx. Efter lunch kom Noel på besök med en super god äppelkaka som Noels mamma hade gjort. Mums.
Pappa har beställt en ny bil idag, ska bli så spännande att få åka en jeep i stället för en saab. Mamma och jag begav oss till sickla och köpte en ny vinterjacka till mamma eftersom hon inte hade någon och det har verkligen blivit kallt ute. Det vart en från Stadium, ja en helt vanlig röd helt enkelt. Ekonmin tillät ingen annan jacka. Jag ville helst inte sammarbeta med mamma under tiden och tillslut vart jag nersläppt på golvet i affären och det var super kul. Sen kom pappa hem med nya vinterskor till mamma och pappa från timberland. Jag fick inget, men jag hatar att ha skor på mig så det övar vi på lite varje dag eftersom en dag måste jag ha skor på mig. Men jag sparkar gärna av mig skorna så fort de kommer på. Ja då var även mamma och pappa redo för vintern.

I morgon blir det lunch hos gammlemormor, det var super länge sen vi sågs så det ska bli kul. Mamma är lite nervös över att jag ska röja sönder gammelmormos hem men det ska nog gå bra hoppas vi på. Jag är snabb som en vessla när jag kryper fram över golvet.

Mamma är fortfarande sjuk och det blir nog ingen kryssning med tjejerna på fredag tyvärr för hennes del. Nu har mamma varit sjuk i 1 vecka och det är inte kul för någon. Hoppas att det löser sig nästa vecka på onsdag då det ev blir en operation för mamma och pappa får vara hemma med mig några dagar.

/Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0