fixar dag...

Idag har varit en riktig fixar dag. Det var tänkt att jag och mamma skulle in till stan och möta moster Frida för att handla en present till moster Emma som fyller år på fredag. Men eftersom jag tyckte det var morgon kl 05 så kände mamma att hon var tvungen att vila när jag vilade på morgonen, så det blev Nacka Forum en snabbis i stället. Efter det åkte vi till Ica Maxi och storhandlade inför kräftskivan i helgen, det vart inte en liten summa när vi skulle betala.... Vi köpte engångs saker och det är väldigt dyrt tydligen. Jag satt i kundvagnen och tjoade så hela Ica vart nog glada när vi gick därifrån, för det är väldigt hög volym när jag sjunger och pratar.

Jag försöker ta ljuslyktorna på fönsterbrädan, det är mycket aj aj nu.
Igår var jag och Noel på saltsjöbus, det är ett lekland med café i som ligger i orminge. Vi hade kul men det var lite läskigt med alla stora barn som sprang runt. Vi hittade ett rum som passade oss som hette "tysta rummet" där kunde man leka med saker och läsa lite böcker. Mamma är lite orolig över att jag ska bli sjuk för jag stoppar allt i munnen och även slickar på golv, ja jag vet det är skit äckligt, blir inte jag sjuk eller magsjuk snart då är det ett under. Min tand växer så det knakar, nu ser man den riktigt ordentligt, men det ser lite roligt ut eftersom det bara är en. Jag har även lärt mig att vinka och klappa händerna.

I morgon fyller morfar år och Emma kommer hem från London och hälsar på. På fredag kommer moster Linda och då alla ska ses och äta en mysig middag tillsamans, det är inte ofta mamma har alla sina syskon hemma på samma gång. Mysigt!

Jag plockar ut allt i väskan, det är därför plånboken inte finns där när man bla är och handlar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0