Lunch hos moster

Idag har jag och mamma varit hemma hos moster Frida på lunch. När vi kom dit var allt städat och fint och när vi åkte därifrån såg det ut som hela havet stormar med korv och bulle på golvet. Stackars Frida!!! Trevligt var det fast jag inte var på så bra humör. När vi kom hem tittade Noel förbi, å vad glad jag blev när det ringde på dörren och Noel stod där. Jag skrattade och klappade händerna.
Noel och jag hade disko hemma, vi lyssnade på musik och stod mot tvbänken och dansade i takt, såg mycket roligt ut enligt mamma och Therese.

                                                                       Här ser man min enda tand, och jag har även hårspänne i håret dagen till ära.

Igår var vi på babykonsert i kyrkan. Det var 20 barn som satt i ett kuddhav och lyssande på musik och lekte, super mysigt. Efter var det lek och fika på öppna förskolan. Jag är fortfarande inte så glad på dagarna och testar mamma hela tiden och ibland brinner det för mamma och hon måste gå ut och skrika rakt ut eller räkna till 10 några gånger för att inte bli en urvriden disktrasa i slutet av dagen. Det är rätt jobbigt för mamma just nu eftersom jag är helt galet mammig, men det är väl en period som alla andra och det går väl över snart. Tur att pappa kommer hem tidigt och kan lösa av mamma så hon kan samla kraft till nästa dag eller göra något själv på kvällen. Det behövs ibland.

I morgon hoppas vi på bättre väder så vi kan vara ute och leka.

/Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0