Lång helg

Helgen har varit så lång och trist. mamma har som tidigare nämnt legat sjuk och det har inte varit något roligt alls. Som tur var har man sina mostrar som ställer upp i vått och torrt. Frida kom ut till mamma och mig på fredagen och hjälpte till medans mamma låg under en filt på soffan och nös. Lördagen kände mamma sig bättre och hade ingen feber så vi åkte till morfar och lena som planerat men det vart ingen tjejmiddag för mamma så jag sov aldrig över utan vi åkte hem på kvällen. Jag hjälpte morfar att putsa på bilarna, först snöt jag mig i pappret jag fick sen putsade jag bilen, härligt! Jag har sett mamma snyta sig i så många dagar så jag tror att det är det papper endast används till =). Vi åt en apelsin idag och nu snappar jag upp ord hela tiden för rätt som det var så pekade jag på apelsinen och sa: sin! Jag kan så många ord nu och kan verkligen göra mig förstådd många gånger.

Idag söndag skulle vi hem till Noel och grilla korv, men han ringde i morse och var sjuk igen stackaren. Så det vart ingen korvgrillning för oss. Men vi städade ur pappas bil på fm, bakade bullar och var ute på em i solen och åt nybakta bullar och mjölk. Alla barnen på gatan var ute och cyklade och lekte så det var super mysigt. Mamma passade på att kratta lite på gräsmattan som ser ut som sju svåra år men tar sig nog till sommaren. Grannen Stella kom fram och gav oss en tussilago som hon hittat, då är det verklien vår och det är så underbart. Vid 17 kom pappa hem, å vad det var kul att se honom igen efter några dagar (som känns som sju år).

Veckan som kommer ska mamma eller pappa på möte på mitt dagis, sen måste jag följa med mamma in på möte på hennes jobb och då har jag blivit tillsagd att rita under tiden. Hoppas jag är ritsugen!!!!

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0