Vår i luften

Ja det är verkligen vår i luften trots att det kom lite snö igår. påsken har varit super mysig med mycket skratt och lek, nära och kära. Jag fick välja vad jag ville i påskpresent av mamma och pappa så vi åkte till leksaksaffären på påskafton och jag fick gå fritt och välja det jag helst ville ha och det vart en röd boll. Bollar är något som är väldigt roligt just nu. Mamma och pappa var nästan helt säkra på att det skulle bli en ny docka för det tycker jag också väldigt mycket om, men den som jag har hemma får hålla ett tag till. Sen köpte vi med oss munkar och fikade utomhus i solen.

Igår när mamma kom hem från jobbet så kände hon på mig och tyckte jag var lite varm och efter en temp visade det sig att mycket riktigt jag hade feber. Idag har vi varit ute hela dagen och lekt och då har jag varit feberfri men nu på kvällen kom febern tillbaka. Vi hoppas att det bara är tänder eller något annat lindrigt som går över fort för pappa åker till åre på torsdag och mamma och jag blir själva och då vore det skönt om alla var friska. Jag ska också sova hos morfar och Lena på lördag och det vore trist om det inte skulle bli av. Mamma börjar undra om det är kaninen som drar med sig alla baciller hela tiden, han måste tvättas igen nu. Eller var det någon i påsk som var dålig??? Ja det kommer vi inte få veta men trist är det i alla fall.

Jag och Noel har hittat alla vattenpölar som finns på värmdö idag och hoppat i dem, mycket kul men inte så uppskattat av mammorna. Noel ramlade och då ropade jag efter mamma och pekade och sa: lamlade och sen försökte jag dra upp Noel i sin tröja, det såg tydligen mycket kul ut eftersom mamma och Therese skrattade.

I morgon ska mamma gå på bio med mostrarna och jag blir hemma med pappa på kvällen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0