Bråk och skrik

De senaste två dagarna har jag bråkat och skrikt nästintill hela dagarna. Igår var vi på öppnaförskolan och sjöng och lekte på fm och då är allt super bra. Men så fort jag sätter mig i en bil eller när vi kommer hem och något går fel så får jag ett utbrott. Mamma vet inte vad det är som är fel och försöker med allt men jag vet ju vad jag vill men kan inte berätta det och då blir det skrik istället.
Bil har jag inte tyckt om att åka sen jag var 4mån, då skriker jag hela vägen om mamma och pappa har otur om det har tur är det bara några minuter av bilfärden som är skrik. Det är många gånger mamma vart på väg ner i diket när det är som värst. Men ska vi kunan göra något så gäller det att åka bil så det är bara att bita ihop för alla.

Idag på fm var vi och skulle tanka bilen för att sen springa in och handla lite mat. Det slutade i kaos. Jag skulle inte sitta i vagnen när vi skulle handla så mamma spände fast mig så jag inte skulle trilla ur vagnen och lät mig skrika så alla i butiken tittade på mamma som hon var knäpp. Det slutade med att vi kom hem med tulpaner som var av på mitten och hälften av det vi skulle ha.
När vi väl kom hem fortsatte kaoset och jag ville inte äta utan bara ha nappen vilket jag inte fick så då vart det också ett utbrott. Nu sover jag sen några minuter tillbaka efter en kamp av gråt och skrik och en mamma som fäller några tårar medans hon skriver detta. hur ska vi orka???? Nu är det verkligen dags för förskola för min del, mamma har haft sitt tålamod i 1.5år snart och det börjar ta slut. Hoppas det är en fas som går över snabbare en kvickt för det är inte lätt för någon av oss när dagarna är på detta viset. Man får njuta av det bra stunderna för då är det verkligen mysigt.

Kram


Kommentarer
Postat av: Julia

Hei Ellen! Hils Mamma og si at det er flere er oss om det er noen tröst.. Heia deg! Kram fra Julia (som får skrivehjelp av Mamma)

2010-02-03 @ 21:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0