kräksjukan

Ja det är det vi har här hemma. Man hinner inte mer en att komma hem till Sverige så blir det sjukt på engång. Det började i morse kl 07.00 av att jag vaknar av att jag spyr i sängen och sen har det hållit på till kl 14 idag. Mamma var dålig på fm men fick sen i sig en kopp te och en smörgås och känner sig bättre. Pappa har klarat sig en så länge och vi hoppas att han gör det också.
Jag har spytt så mycket idag så pappa ringde sjukvårdsupplysningen och frågade hur vi skulle göra. Vi fick tipps om att ge några teskedar vätskeersättning var 5min i 30min. Men problemet är att jag inte vill ta den där vätskeersättningen så jag har fått saft på en sked istället, men inte ens det har jag fått behålla =(
När kl var 13 idag på dagen och jag inte kissat sen kl 07 på morgonen och inte fått i mig någon vätska och bara låg i soffan så ringde vi tillbaka och frågade vad man skulle göra, och då sa sköterskan om jag inte har kissat något inom en timma så måste man få lite stöddropp på sjukhus eftersom barn blir uttorkade fort.
Men när vi hörde ordet sjukhus så vände det och jag fick behålla mina teskedar med saft sakta men säkert. Så nu när kl är 19.30 har jag ätit 150ml majsvälling och lite smörgåsrån och det har inte kommit upp ännu. Så vi hoppas på en kräkfri natt och att det bara blir bättre och ingen annan blir sjuk.

Mamma är säker på att vi blivit smittade på flygplatsen på gran canaria eller på flyget på väg hem. Känns som det är exakt 48tim sen och det är vad det brukar ta för magsjuka att bryta ut.

/Ellen

Kommentarer
Postat av: emma-mamma till meja

Stackare att ni inte kan få vara friska. oppas ni kryar på er fort!



Kram

2010-02-27 @ 09:41:14
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0