Mora Träsk

Helgen har varit mycket folk och bus. I lördags var mamma ute med alla sina syskon och jag var hemma och på super bra humör med pappa och Micke (Moster Lindas man). Pappa och Micke satt och åt ostbågar i en stor skål och när det var några stycken kvar fick jag hela skålen för mig själv, och sen fick jag sitta i soffan och äta dem själv. Jag var så lycklig! Tänk vad lite kan göra en 1åring så glad och stolt. Jag sa även Micke några gånger på kvällen.

Söndagen kom mamma och moster Linda hem efter jag vilat, de hade sovit hemma hos morfar. Mamma och jag hade bokat biljetter till Mora Träsk som vi gick på i Sickla. Mamma var inte riktigt på topp efter en hård utekväll men vad gör man inte för Mora Träsk????? Elsa följde också med och det var så kul, vi gick på tigerjakt och sjöng och klappade som aldrig förr. På vägen hem så stannde vi och köpte med oss en varsin pizza som vi alla åt tillsamans hemma hos oss. Mysig dag vart det, och både jag och mamma somnade kl 20.00. Mamma var dock lite tröttare en jag=)

Moster Linda och Emma åkte båda hem på söndagkvällen. Det går så fort när alla mostrar är hemma och helt plötsligt är vi ensamma igen. Men nu är det inte långt kvar tills vi åker till Gran canaria och sen är vi hemma några veckor och så åker jag, mamma och mormor till gotland.

Måste bara berätta en sak: Idag gick jag runt och åt en bananbit som helt plötsligt var borta, så mamma frågade mig: vart är bananen?  Jag springer till köket och visar att den ligger på golvet och säger där och pekar. Mamma svarar då: men Ellen varför har du lagt den golvet vill du inte ha mer banan? Jag skakar på huvuvdet och säger nej. Ok säger mamma, men då måste vi kasta bananen. Då tar jag upp bananen och kastar den på golvet. Mamma skrattar gott och tänker att man kan ju inte bli arg för jag gjorde ju det som mamma sa till mig, kastade bananen.....

Kram


Jag på Mora Träsk, här klappar vi och dansar lite...



        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0