Snö kaos

Det verkar som det kommer mest snö här på värmdö. just när man slitit hund för att skotta bort allt på uppfarten så kommer det mera. Jag tycker det är super svårt att gå i mycket snö och blir bara arg men ut vill jag till varje pris. Jag står vid ytterdörren hela tiden och går och hämtar skorna och visar att jag vill ha dem på mig.Nu längtar vi tills vi åker till värmen och slipper all snö. Idag har mamma haft lunchbesök hemma, det var mammas kompis Linda som ska ha en bebis till närsomhelst mycket revligt var det. Jag fick låna deras bilstol när jag var liten, så den fick de tillbaka så de kan frakta hem det nya tillskottet i tryggt förvar. Vi tackar för lånet.

På em var vi som sagt ute en stund och försökte skotta så vi skulle kunna komma fram och ner till brevlådan, men det var lönlöst eftersom det bara vräkte ner mer snö. Så nu fick pappa stora äran att skotta på kvällen.
Ikväll när vi satt i soffan sa mamma till mig: Ellen, mamma är helt slut. Jag visar då upp sluttecknet som är att ta upp armarna och säga slut. mamma och pappa skrattade gott en stund och tänkte att jag förstår nog det mesta man säger nu.
I morgon fredag ska mamma träna och jag får vara en stund på barnpassningen, hoppas det går längre en 30min denna gång. På kvällen blir det mys med pappa för mamma ska jobba ett kvällspass på sös. Det var länge sen nu som mamma jobbade. Lördagen ska pappa ut med sina golfvänner och moster Frida kommer och ska sova hos oss. Mysig helg blir det.

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0