Somna utan gråt

Ja det är något som inte finns här hemma just nu, (alltså somna utan gråt skrik och bråk). Fy vad det är tråkigt att det inte ska fungera att gå och lägga sig på kvällarna. Vi har gjort samma rutiner varje kväll i 1års tid och ändå så fungerar det inte, och jag vill inte sova. Bara mamma och pappa nämner ordet sova blir jag ledsen och skakar på huvudet och vill absolut inte gå och lägga mig.
Igår lördag så skulle mamma och moster Frida titta på melodifestivalen och ha det lite mysigt, så rutinen satt som vanligt, bad, välling och mysa en stund i soffan. Men nej, det vart världskrig och efter mamma provat allt från låta mig ligga och skrika till att ligga brevid mig så somnade jag kl 21.30. Härlig egen tid mamma och moster Frida fick.... Ikväll nu så tar pappa över kalaset och så får vi se om det går bättre för honom. Allt har sina perioder och det har verkligen fungerat ett tag nu med läggningen men nu är vi tillbaka där allt just nu strular.

Igår lördag var jag mamma och pappa i stallet och tittade på hästarna, å vad jag tyckte det var kul, jag blir helt i eld och lågor när jag ser en häst och bara skriker rakt ut: titta, titta!!
På em åkte pappa iväg till sina vänner och moster Frida kom och sov över. Idag söndag åkte jag till morfar och mamma åkte in till stan för att handla på ströms som hon fick i julklapp av morfar, men såklart var affären stängd. Istället blev det en fika med mammas bästa vän Catrin. Jag och morfar, Lena gick ner till vattnet och matade fåglarna när jag vaknat från vilan. (som tog ca 1tim, morfar gick en promenad i evighet tills jag somnade) På vägen hem hämtade mamma pappa (för han hade sovit borta över natten) och sen åkte de för att hämta mig. Jag hade haft det superbra som vanligt när jag är hos morfar och Lena. Jag hade även fått en påse från Zara med massa fina sommarkläder som jag ska ha när vi åker nästa vecka. Tack så mycket!
Nu på kvällen var farfar och Seija över på middag vilket också var super trevligt. En bra och mysig helg med många nära och kära blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0