Äntligen friska

Nu är vi äntligen friska efter nästan två veckors sjukstuga. Fy vilken jobbig tid det varit. Allt från spya, vakande nätter och 41graders feber. Men nu är det över för denna gång och det enda som sitter i är min trötthet. Jag är helt slut efter maginfluensan, men det är inte så konstigt när man gått ner så mycket i vikt och inte kunna äta eller dricka på väldigt länge. Igår måndag var första dagen vi tog oss ut från huset på nästan två veckor, vi tog en sväng till Sickla medans städerskan var hemma hos oss och städade bort alla baciller. Mamma ville köpa några fina festskor att ha nu när de åker till Barcelona på lördag. Det kommer även till användning när mamma ska på jobbfest och klädseln är mörkkostym för det innebär lite finare klänning.

Idag tisdag har jag varit på morfars jobb för mamma åkte in på ett möte på jobbet och det var inte läge att ha mig med, så tack morfar och Lena, Lina för hjälpen idag. Inatt så har jag inte velat sova i min säng som jag inte velat på sista tiden så pappa fick nog och tyckte vi skulle ta kampen engång för alla, så jag fick ligga och skrika! Jag skrek i 2timmar från 03.15 tills Björne, grannen åkte till jobbet 05.15 härligt! idag är jag hes och har nästan ingen röst kvar. Men det hindrar inte mig från att skrika lite till, för allt just nu är bläää och nej. Jag vill inte åka bil (har aldrig velat) då skriker jag som en stucken gris, jag vill inte klä på mig, byta blöja m.m. Mamma är rätt trött efter alla duster vi har på dagarna och även på nätterna. Det skulle nästan vara semester att få börja jobba för hennes del, men nu är det inte långt kvar tills dess. Hoppas jag kommer att trivas på dagis.

I morgon ska mamma till doktorn och pappa kommer att vara hemma med mig resten av veckan.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0