En helg med snor och bus

I helgen har jag varit hos morfar och Lena för mamma och pappa har varit i Barcelona med sina vänner Karin och Sebastian. Natten till lördagen hade jag krupp för första gången så vi satt uppe halva natten med öppet fönster och andades, allt för att slippa åka till det där hemska tragsika barnakuten där man bara blir mer sjuk av att vara. Sjukvårdsupplysningen sa att om det inte gick över inom 30min så behövde man andas lite medicin. Vi lyckades få mig att andas någolunda bra och kunde stanna hemma under natten. Mammas första tankte på lördagsmorgonen var att det kommer inte bli någon Barcelona resa eftersom jag var sjuk igen med feber och svårt att andas. Men tillslut tog mamma och pappa beslutet att de behövde åka iväg själva och att morfar och Lena skulle fixa mig minst lika bra som mamma och pappa.

Jag har haft det super borta men som sagt varit rätt sjuk med hög feber och snor som rinner och hosta. Nu har jag varit sjuk mer eller mindre hela tiden sen vi kom hem från kanarieöarna och det är 3veckor sedan, hur mycket ska jag orka med kan man undra??? Mamma och pappa vill ha tillbaka sitt lilla glada troll som har energi att busa runt i timmar. Men jag är tapper för mycket gnäll är det inte på mig fast febern ligger på 39grader vissa stunder. Jag och morfar, Lena var på junibacken i lördags och det tyckte jag var super kul. Mamma och pappa har haft det toppen med alldeles för god mat och dricka. Det har även varit 20grader och strålande sol i Barcelona.

Vi hoppas nu att jag kryar på mig och att det här går över nuuuu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0