Torka snor

jag är fortfarande snorig och lite hostig men det känns som alla barn är det just nu. Doktorn ringde i fredags och sa att jag hade en bakterie och att det fanns penicillin att hämta ut på apoteket för mig, men han sa att det var bra om vi inte tog det till att börja med så kroppen får klara det själv. Så vi försöker med det, så länge jag inte får tillbaka febern så går det bra med lite snor som man får torka då och då.
Nu är vi bara rädda att vi ska få tillbaka maginfluensan eftersom mamma och jag avr och lekte med Elsa igår på em och idag ringde Elsas mamma och sa att Elsa är magsjuk. Fan också om vi ska ha en sådan otur att åka på det igen, det får bara inte bli så.

Planen är i alla fall att jag och mamma, Lina åker till Gotland på torsdag och pappa med kunder till någon skidort över helgen. Hoppas att vi kan åka som planerat alla nu. Ni får hålla tummarna.

Helgen har varit mysig men hektisk. På fredagen var mamma ute på middag med sitt jobb på Nordiska museét med 440personer. Lördagen var mamma uppe kl 07 dock lite sliten men vi var ute och lekte hela familjen i det fina vädret och på kvällen kom lite vänner över på middag. Söndagen åkte pappa på morgonen till uppsala och skulle titta på bandyfinalen och kommer inte hem fören måndag efter jobbet. Vi går om varandra en del här hemma men ibland blir det tyvärr så.

Veckan bjuder på lite lek med vänner, vi ska ta oss till fjärilshuset i morgon och sen ska vi fixa lite inför resan till moster Linda.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0